Бесчастний В. М. Окремі питання запровадження процедури конкурсного відбору суддів Конституційного Суду України як ключової умови вступу України до Європейського Союзу. Сучасні виклики та актуальні проблеми судової реформи в Україні : матеріали VІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (27 жовтня 2023 р., Чернівці). Чернівці, 2023. С. 31-37.
Автор зазначає, що Секретаріат Конституційного Суду України в порядку пункту 8 частини другої статті 44 Закону України "Про Конституційний Суд України“ від 13 липня 2017 року 32№ 2136-УШ надавав свої пропозиції до проєкту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення положень про конкурсний відбір кандидатур на посаду судді Конституційного Суду України (реєстр. № 9322 від 25 травня 2023 року) з урахуванням рекомендацій Європейської Комісії „За демократію через право“ (Венеційська Комісія). Так, наголошує автор, пропонувалось доповнити вказаний законопроєкт приписами про врахування принципу гендерної рівності під час формування Дорадчої групи експертів з дотриманням вимог, що визначені Законом України „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків“ від 8 вересня 2005 року № 2866-ІУ, а також розширити коло джерел інформування про оголошення конкурсу на посаду судді Конституційного Суду України, не обмежуючи їх лише офіційними вебсайтами суб’єктів обрання або призначення суддів Конституційного Суду України (наприклад, через публікацію в загальнонаціональних офіційних виданнях, у спеціалізованій правничій періодиці тощо). Констатується також, що станом на сьогодні Конституційний Суд України працює не у повному складі: 6 суддів, призначених Президентом України, 3 - Верховною Радою України і 4 - з’їздом суддів України (13 суддів). Проте Конституційний Суд України у повному обсязі здійснює свої конституційні повноваження та забезпечує верховенство Конституції України на засадах верховенства права, незалежності, колегіальності та ін. Призначення ще 5 суддів Суду за результатами прозорого конкурсного відбору посилить інституційну спроможність Суду та ефективність захисту ним конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також свідчитиме про виконання Україною однієї з ключових вимог щодо членства в ЄС.