Велика палата КСУ перейшла до закритої частини пленарного засідання у справі за конституційним поданням 54 народних депутатів України

Версія для друку

 

Велика палата КСУ перейшла до закритої частини пленарного засідання у справі
за конституційним поданням 54 народних депутатів України

 

26 лютого 2019 року Велика палата Конституційного Суду України на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження розпочала розгляд справи за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзацу шостого статті 3, частин другої – шостої статті 9, статті 12 Закону України «Про особливості приватизації підприємств Державної акціонерної компанії «Укррудпром» від 9 квітня 2004 року № 1677–IV (далі – Закон). 

Під час пленарного засідання було заслухано доповідь Голови Конституційного Суду України Станіслава Шевчука, який є суддею-доповідачем у справі, щодо змісту конституційного подання та підстав для відкриття конституційного провадження. Суддя-доповідач повідомив, що ним було надіслано запити до органів державної влади щодо питань, порушених у конституційному поданні, та отримано відповіді, зокрема, від Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України, Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації, Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства юстиції України, Антимонопольного комітету України.

Як зазначив суддя-доповідач, в абзаці шостому статті 3 Закону закріплено особливий принцип приватизації підприємства Укррудпрому, який полягає у наданні пріоритетного права інвесторам на придбання пакетів акцій, у тому числі права викупу, в порядку, визначеному цим Законом.

Першочергове право на приватизацію пакета акцій підприємства Укррудпрому має інвестор, який є власником пакета акцій цього ж підприємства Укррудпрому в розмірі не менше 25 відсотків статутного фонду згідно з частиною другою статті 9 Закону. Способи приватизації пакетів акцій підприємства Укррудпрому розкриваються в частинах третій – шостій статті 9 Закону.

Статтею 12 Закону закріплено дотримання вимог антимонопольного законодавства, а саме: «враховуючи особливості приватизації, викладені в цьому Законі, для викупу пакетів акцій підприємств Укррудпрому, а також для участі в конкурсі з обмеженою участю або спеціальному конкурсі з обмеженою участю від інвесторів не вимагається отримання згоди Антимонопольного комітету України на здійснення економічної концентрації».

На переконання авторів клопотання, положення  статей 3, 9 Закону закріпили «необґрунтоване обмеження права на участь у приватизації за ознакою майнового стану потенційних покупців, які не володіють 25% або більше акцій підприємства Укррудпрому, що приватизується, або іншого підприємства Укррудпрому». Суб’єкт права на конституційне подання вважає, що внаслідок дії наведених положень «було порушено конституційний принцип рівності перед законом всіх суб’єктів права власності, що проявляється у привілейованому становищі суб’єктів, що володіють пакетом акцій підприємства Укррудпрому, в розмірі не менше 25 відсотків статутного фонду підприємства у вигляді надання їм першочергово права на приватизацію пакета акцій підприємства Укррудпрому», а також у вигляді «звільнення їх від обов’язку пройти процедуру погодження купівлі-продажу пакетів акцій підприємства Укррудпрому в органах Антимонопольного комітету».

Крім того, народні депутати України стверджують, що оспорювані положення Закону унеможливлюють здійснення передбачених Конституцією України заходів державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності.

Автори клопотання вважають, що положення абзацу шостого статті 3, частин другої – шостої статті 9, статті 12 Закону суперечать вимогам частини четвертої статті 13 Конституції України, а положення статті 12 Закону – ще й вимогам частини третьої статті 42 Основного Закону України.

На пленарному засіданні Великої палати Конституційного Суду України були присутні постійний представник Верховної Ради України у Конституційному Суді України Анатолій Селіванов, уповноважений представник суб’єкта права на конституційне подання, народний депутат України Павло Різаненко, а також інші громадяни України.

Велика палата Конституційного Суду України завершила дослідження матеріалів справи на відкритій частині пленарного засідання і перейшла до закритої частини пленарного засідання для продовження розгляду та ухвалення рішення.

Пленарне засідання транслювалося на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України у рубриці «Відеотрансляція засідань».

 

Інформує Відділ комунікацій Конституційного Суду України та правового моніторингу

 

 

Сайт розроблено за сприяння Координатора проектів ОБСЄ в Україні
© 2024 Конституційний Суд України