Велика палата КСУ перейшла до закритої частини пленарного засідання у справі щодо законодавчої ініціативи народу

Версія для друку

Велика палата КСУ перейшла до закритої частини пленарного засідання

у справі щодо законодавчої ініціативи народу

24.10.2019

24 жовтня Велика палата Конституційного Суду України на пленарному засіданні у формі усного провадження розпочала розгляд справи за конституційним зверненням Верховної Ради України про надання висновку щодо відповідності законопроекту про внесення змін до статті 93 Конституції України (щодо законодавчої ініціативи народу) (реєстр. № 1015) (далі – Законопроект) вимогам статей 157 і 158 Конституції України.

Під час відкритої частини пленарного засідання було заслухано інформацію судді-доповідача у справі Ірини Завгородньої щодо змісту конституційного звернення, підстав для відкриття конституційного провадження у справі.

Як зазначила суддя-доповідач, конституційне звернення Верховної Ради України за формою і змістом відповідає вимогам Конституції України та Закону України «Про Конституційний Суд України», порушені в ньому питання належать до повноважень Конституційного Суду України. З огляду на наведене Третя колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України відкрила конституційне провадження у справі.

Верховна Рада України відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про включення до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання законопроекту про внесення змін до статті 93 Конституції України (щодо законодавчої ініціативи народу) і про його направлення до Конституційного Суду України» від 3 вересня 2019 року № 31–IХ звернулася до Конституційного Суду України з клопотанням надати висновок щодо відповідності Законопроекту вимогам статей 157 і 158 Конституції України.

У Законопроекті запропоновано:

«1. Внести зміни до статті 93 Конституції України (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 30, ст. 141), виклавши її в такій редакції:

«Стаття 93. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить народу, Президентові України, Кабінету Міністрів України, народним депутатам України та реалізується ними у випадках і порядку, визначених Конституцією України і законами України.

Законопроекти, визначені Президентом України як невідкладні, розглядаються Верховною Радою України позачергово.

Закон приймається відповідно до вимог законодавчої процедури, визначеної Конституцією України та законами України».

2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування».

Згідно зі статтею 159 Конституції України законопроект про внесення змін до Конституції України розглядається Верховною Радою України за наявності висновку Конституційного Суду України щодо відповідності законопроекту вимогам статей 157 і 158 Конституції України.

Також суддя-доповідач у справі поінформувала про отримання висновків, зокрема, від окремих комітетів Верховної Ради України, наукових установ та навчальних закладів щодо питань, порушених у конституційному зверненні.

Суд заслухав пояснення учасників конституційного провадження – постійного представника Верховної Ради України у Конституційному Суді України Ольгу Совгирю, представника Президента України у Конституційному Суді України Федора Веніславського.

Велика палата КСУ дослідила матеріали справи на відкритій частині пленарного засідання і перейшла до закритої частини пленарного засідання для надання висновку у справі. Висновок Конституційного Суду України за результатами конституційного провадження буде оприлюднено на офіційному вебсайті Конституційного Суду України відповідно до статті 94 Закону України «Про Конституційний Суд України».

На пленарному засіданні також були присутні студенти вищих навчальних закладів України, представники громадськості та засобів масової інформації.

Головував на пленарному засіданні заступник Голови Конституційного Суду України Сергій Головатий.

Пленарне засідання транслювалося на офіційному вебсайті Конституційного Суду України в рубриці «Відеотрансляція засідань».

 

Інформує відділ комунікацій Конституційного Суду України та правового моніторингу

 

Сайт розроблено за сприяння Координатора проектів ОБСЄ в Україні
© 2024 Конституційний Суд України