Суд перейшов до закритої частини для ухвалення рішення у справі щодо конституційності Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»

Версія для друку

Суд перейшов до закритої частини для ухвалення рішення у справі щодо конституційності Закону України
«Про добровільне об’єднання територіальних громад»

11.03.2021

Велика палата Конституційного Суду України на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження розглянула справу за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України пункту 6 частини першої статті 4, частини третьої статті 11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від  лютого 2015 року № 157–VIII зі змінами (далі – Закон).

Як зазначив суддя-доповідач у справі Олег Первомайський, народні депутати звернулися до Конституційного Суду України з клопотанням перевірити на відповідність Конституції України оспорювані приписи Закону, а саме: пункт 6 частини першої статті 4, який передбачає, що добровільне об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов: «об'єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, області» та частину третю статті 11 відповідно до якої «перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної·обласної·державної адміністрації».

Суб’єкт права на конституційне подання стверджує, що норми оскаржуваного Закону не відповідають низці приписів Конституції України. Обґрунтовуючи подання, народні депутати України, зокрема, вважають, що наразі декларується жорстке дотримання пропонованих виконавчою гілкою влади перспективних планів формування територій громад. Такий безальтернативний та безкомпромісний підхід не лише нівелює поняття добровільності, а й порушує положення статей 7 і 140 Конституції України, а також суперечить поняттю місцевого самоврядування, як конституційно-правового інституту.

Крім того, на думку суб’єкта конституційного подання, всупереч частині третій статті 22 Конституції України, оспорюваними нормами Закону запроваджено такий інститут об’єднання територіальних громад, який суперечить ідеології добровільного об’єднання територіальних громад та призводить до звуження конституційного права жителів громади на таке добровільне об’єднання.

У конституційному поданні також зазначається, що оспорювані приписи Закону порушують порядок здійснення місцевого самоврядування територіальними громадами, встановленого Конституцією України, та основи верховенства права.

Суддя-доповідач під час пленарного засідання поінформував про надіслані звернення до органів державної влади, закладів вищої освіти, наукових установ, членів Науково-консультативної ради КСУ для з’ясування позицій з питань, порушених у конституційному поданні, а також зазначив, що більшість відповідей отримано та долучено до матеріалів справи.

Дослідивши матеріали справи на відкритій частині пленарного засідання, Конституційний Суд України перейшов до закритої частини для ухвалення рішення.

Переглянути відкриту частину пленарного засідання можна на офіційному вебсайті Конституційного Суду України за посиланням: http://sv1.ccu.gov.ua/video_ccu/ksu_11_03_2021_2.mp4.

 

 

Інформує відділ комунікацій КСУ та правового моніторингу

 

 

Сайт розроблено за сприяння Координатора проектів ОБСЄ в Україні
© 2024 Конституційний Суд України