Розгляд справи щодо конституційності окремих положень Закону України «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»

Версія для друку

Розгляд справи щодо конституційності окремих положень Закону України «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»

 

17.12.2019

Велика палата Конституційного Суду України на пленарному засіданні у формі усного провадження розпочала розгляд справи за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень розділу І, абзацу другого підпункту 1 пункту 2 розділу II Закону України «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» від 2 жовтня 2019 року № 145–ІX (далі – Закон).

Під час пленарного засідання було заслухано інформацію судді-доповідача у справі Олександра Касмініна щодо змісту конституційного подання та підстав для відкриття конституційного провадження у справі.

Оспорюваними положеннями Закону Верховна Рада України постановила визнати таким, що втратив чинність, Закон України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 37, ст. 332 із наступними змінами); у Законі України «Про приватизацію державного і комунального майна» (Відомості Верховної Ради України, 2018 р., № 12, ст. 68) у частині другій статті 4 виключено абзац дев’ятнадцятий, яким визначено, що крім передбачених частиною третьою цією статті випадків, приватизації не підлягають казенні підприємства та об’єкти, необхідні для виконання державою своїх основних функцій, для забезпечення обороноздатності держави, та об’єкти права власності Українського народу, майно, що становить матеріальну основу суверенітету України, зокрема, національний оператор поштового зв’язку.

Народні депутати України вважають, що положення розділу І Закону не відповідають статті 1, частині другій статті 6, частинам першій, другій статті 8, частині четвертій статті 13, статті 16, частині першій статті 17, частині другій статті 19, пунктам 33, 36 частини першої статті 85 Конституції України, а положення абзацу другого підпункту 1 пункту 2 розділу ІІ Закону суперечать частині четвертій статті 13, частині першій статті 17 Основного Закону України.

На підтвердження своєї позиції суб’єкт права на конституційне подання посилається на Конституцію України, закони України, акти Президента України та Кабінету Міністрів України, юридичні позиції Конституційного Суду України, міжнародні акти.

Суддя-доповідач зазначив, що згідно із Законом України «Про Конституційний Суд України» конституційне подання відповідає вимогам щодо його форми і змісту та внесене належним суб’єктом, а порушені в нього питання належать до повноважень Конституційного Суду України. Враховуючи зазначене, Третя колегія суддів Другого сенату Конституційного Суду України відкрила конституційне провадження у цій справі.

Також суддя-доповідач поінформував, що відповідно до частини четвертої статті 59 Закону України «Про Конституційний Суд України» з метою забезпечення повного та об’єктивного розгляду конституційного подання та ухвалення Судом обґрунтованого рішення було направлено листи-запити до органів державної влади, наукових установ та навчальних закладів щодо питань, порушених у конституційному поданні.

Суд заслухав пояснення учасників конституційного провадження – представників суб’єкта права на конституційне подання Оксани Васильченко, народного депутата України Сергія Власенка, постійного представника Верховної Ради України у Конституційному Суді України Ольги Совгирі, Представника Президента України у Конституційному Суді України Федора Веніславського, а також залучених учасників конституційного провадження – голови Фонду державного майна України Дмитра Сенниченка, доктора юридичних наук, професора Олени Беляневич.

Велика палата Конституційного Суду України дослідила матеріали справи на відкритій частині пленарного засідання і перейшла до закритої частини пленарного засідання для ухвалення рішення у справі. Рішення Конституційного Суду України за результатами конституційного провадження буде оприлюднено на офіційному вебсайті Конституційного Суду України відповідно до статті 94 Закону України «Про Конституційний Суд України».

Головував на пленарному засіданні Голова Конституційного Суду України Олександр Тупицький.

Пленарне засідання транслювалося на офіційному вебсайті Конституційного Суду України в рубриці «Відеотрансляція засідань».

 

 

Інформує відділ комунікацій Конституційного Суду України та правового моніторингу

 

Сайт розроблено за сприяння Координатора проектів ОБСЄ в Україні
© 2024 Конституційний Суд України