Повідомлення для ЗМІ
У зв’язку з численними зверненнями представників мас-медіа щодо надання інформації у справі за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України положень абзацу шостого статті 3, частин другої – шостої статті 9, статті 12 Закону України «Про особливості приватизації підприємств Державної акціонерної компанії «Укррудпром» повідомляємо таке.
28 травня 2019 року Велика палата Конституційного Суду України постановила Ухвалу про закриття конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 2 статті 62 Закону України «Про Конституційний Суд України» – неналежність до повноважень Конституційного Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
Дослідивши матеріали справи, Велика палата Конституційного Суду України установила, що конституційне провадження у цій справі підлягає закриттю, оскільки оспорюваний Закон вичерпав свою дію, а отже не може розглядатися щодо відповідності Конституції України.
Ухвала про закриття конституційного провадження у цій справі постановлена з урахуванням попередніх юридичних позицій Конституційного Суду України, висловлених ним, зокрема, в Рішенні від 23 червня 1997 року № 2-зп (справа про акти органів Верховної Ради України), ухвалах від 1 жовтня 2002 року № 50-у/2002 та від 21 листопада 2007 року № 48-уп/2007, у яких зазначається, що нормативно-правові акти, які вичерпали свою дію, не можуть розглядатися щодо відповідності Конституції України, тобто це питання непідвідомче Конституційному Суду України.
Так, Ухвалою Конституційного Суду України від 21 листопада 2007 року було припинено конституційне провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України Закону України «Про особливості приватизації пакета акцій, що належить державі у статутному фонді відкритого акціонерного товариства «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча» у зв’язку з непідвідомчістю Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні. «Оскільки Закон вичерпав свою дію і на час розгляду справи не регулює правових відносин, то він не може розглядатися на предмет відповідності Конституції України», – зазначається в Ухвалі Суду № 48-уп/2007.
Слід звернути увагу на те, що раніше (у 2005 році) Конституційний Суд України також розглядав конституційне подання 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України Закону України «Про особливості приватизації підприємств Державної акціонерної компанії «Укррудпром». Тоді Ухвалою від 12 жовтня 2005 року № 35-у/2005 Конституційний Суд України відмовив у відкритті конституційного провадження, зокрема, з огляду на те, що питання, порушені у конституційному поданні, Конституційному Суду України непідвідомчі.
Ухвала Великої палати Конституційного Суду України від 28 травня 2019 року є остаточною.
Інформує відділ комунікацій Конституційного Суду України та правового моніторингу