АНОНСИ. 9 липня КСУ розпочне розгляд справи щодо конституційності Указу Президента України про призначення Директора НАБУ та продовжить розгляд справи щодо конституційності Закону України  «Про забезпечення функціонування української мови як державної»

Версія для друку

АНОНСИ. 9 липня Велика палата КСУ розпочне розгляд справи щодо конституційності Указу Президента України про призначення Директора НАБУ та продовжить розгляд справи щодо конституційності Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»
 

9 липня о 10.00 Велика палата Конституційного Суду України на пленарному засіданні у формі письмового провадження розпочне розгляд справи за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України «Про призначення А. Ситника Директором Національного антикорупційного бюро України» від 16 квітня 2015 року № 218/2015 (далі – Указ).

Інформуємо.

Автори клопотання зазначають, що Президент України, призначивши Директора Національного антикорупційного бюро України, вийшов за межі своїх конституційних повноважень та порушив встановлену частиною четвертою статті 5 Конституції України заборону узурпації державної влади. Крім того, народні депутати України вважають, що видання Указу суперечить положенням частини другої статті 6, частини другої статті 8, частини другої статті 19, пункту 31 частини першої статті 106 Основного Закону України, які містять вичерпний перелік повноважень Президента України та зобов’язують видавати акти на підставі Конституції України.

***

9 липня Велика палата Конституційного Суду України на пленарному засіданні у формі усного провадження продовжить розгляд справи за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25 квітня 2019 року № 2704–VIII (далі – Закон).

Інформуємо.

Автори клопотання стверджують, що оспорюваний Закон не відповідає низці приписів Конституції України, оскільки він спрямований на дискримінацію російської, інших мов національних меншин України, дискримінацію громадян за мовними ознаками. Крім цього, на переконання народних депутатів України, Законом порушено конституційні права громадян, а саме право на використання і захист рідної мови, право на розвиток мовної самобутності всіх корінних народів і національних меншин України; звужено зміст та обсяг існуючих прав і свобод.

Суб’єкт права на конституційне подання також вважає, що Закон ухвалено з порушенням конституційної процедури розгляду та ухвалення законів, що «ставить під загрозу застосування такого невід’ємного елементу принципу верховенства права як принцип правової визначеності».

Нагадаємо, 7 липня Велика палата Конституційного Суду України розпочала розгляд цієї справи. Деталі за посиланням: https://bit.ly/38Cw0Dt.

 

 

Інформує відділ комунікацій КСУ та правового моніторингу          

Сайт розроблено за сприяння Координатора проектів ОБСЄ в Україні
© 2020 Конституційний Суд України